Imorgon blir det En Öl- & Whiskymässa i Göteborg

Imorgon blir det Öl & Whiskymässa

Jag har sedan ett par månader tillbaka sett fram emot En Öl- & Whiskymässa i Göteborg. Jag köpte våra förköpsbiljetter redan vid årsskiftet. Den senaste veckan har jag med spända ögon spanat på deras hemsida för att se vilka utställarna är och tankarna har vimlat, vilka drycker kommer utställarna ha med sig? Vad ska jag prioritera? Undrar vilken öl som kommer bli den bästa på mässan (för mig)?

Men nu verkar det som om det har uppstått kaos vid insläppet till mässan idag. För att göra en lång historia kort så har de helt enkelt sålt för många biljetter. Ca 2 000 personer hade köpt förköpsbiljetter och trots det kom de alltså inte in. Skandal. För att läsa mer, följ den här länken.

Mina tankar inför morgondagens mässa har nu bytts ut till: Kommer jag att komma in ens? Hur länge kommer jag få köa? Hur ont om utrymme är det där inne egentligen?

Vi får helt enkelt se imorgon hur det blir, men förhoppningsvis kommer det gå lite smidigare imorgon. Det kan inte riktigt bli värre känner jag.

About Ölfront

Jag är en helt vanlig tjej som föddes i mitten av 80-talet. Mitt ölintresse började med lite tjeckiska lager och milda stouts, men det har med tiden utvecklats till ett starkare intresse och en vilja att ständigt prova nya typer och sorter. Idag uppskattar jag de flesta ölstilar Sedan några år har ölintresset tagit fart ordentligt och jag jagar nu aktivt öl och beställer ofta hem olika knepiga öler. Jag har sedan några år använt olika betygsättningssidor på nätet (ex. iglaset) för att hålla reda på vad jag har druckit och vad jag tyckte om det. Jag känner nu att det inte räcker utan det är dags att ta nästa steg, att starta en blogg. Resultatet är detta; Ölfront. Ta recensionerna för vad de är, en glad amatör som driftar en personlig uppfattning. View all posts by Ölfront

2 responses to “Imorgon blir det En Öl- & Whiskymässa i Göteborg

  • galacticmutilator

    Gick det bra? Har förstått att lördagen flöt mycket, mycket smidigare än den katastrofala fredagen. Och viktigast av allt, fanns det något trevligt att smaka när man väl kom in?

    • Ölfront

      Allt gick faktiskt väldigt smidigt. Vi hade en helt annan upplevelse av mässan än de som var där under fredagen. Och ja, det fanns många många goda drycker att testa 🙂

Leave a comment

Ölamatören

Beer, the final frontier

Öl är gott, resor är kul.

Beer, the final frontier

Anders And Ale

Beer, the final frontier

Fajan o Jöns

Beer, the final frontier

BeerSweden

Beer, the final frontier

Ölrådet Ölblogg

Beer, the final frontier

Uppdrucket

Beer, the final frontier

Ölhunden

Beer, the final frontier

Alf Tycker Om Öl

Beer, the final frontier

Kornmalt & Humlekottar

Beer, the final frontier

VÄLBALANSERAD

Beer, the final frontier

Ofiltrerat - en öldrickares tankar

Beer, the final frontier

Humligheter

Beer, the final frontier

Portersteken

Beer, the final frontier

Ölsvammel

Beer, the final frontier

MankerBeer.com

Beer, the final frontier

Ölfront

Beer, the final frontier